• Alles
  • Columns
  • Verhalen
  • Gedichten

maandag 25 juni 2012

Wie Joost kent, mag 't 'm vragen

Zo leuk he, om oude schrijfsels terug te vinden. Deze met de titel 'Wie Joost kent, mag 't 'm vragen', een citaat van Koot en Bie.

Heel gek. Die afwijking van mij. Ik doe het elke keer weer en niet eens bewust. En waarom? Zeg het maar. Of zoals Koot en Bie zeiden: 'wie Joost kent, mag 't 'm vragen.' Ik weet het echt niet. Is het iets psychisch? Is het mijn jeugd? Ben ik diep van binnen misschien extreem rechts?
Het is ook gewoon zonde. Zonde van de bladzijden. Je kunt wel stellen dat is een racist ben. Waarom de rechter bladzijde wel en de linker niet? Discriminatie en verspilling.
Misschien moet ik ervoor in therapie. Misschien moet ik erover schrijven.
Dat heb ik net gedaan. Op deze bladzijde nota bene. En ook vóór net heb k erover geschreven. Een gedichtje waar ik het nog steeds heel erg mee eens ben. Niet alles heeft altijd een reden. Sommige dingen zijn zo. Ze zijn zo omdat ze zo zijn. Niet meer. Niet minder.

Schrijfschrift
Vroeger sloeg ik altijd
de linker bladzijde over
gewoon
omdat rechts fijner schijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten